Re: [NOVICE] Drivere

ons, 04 05 2005 kl. 13:22 +0000, skrev Jørgen Heesche:

> ... skip ...

> Kameraet skal være tilsluttet, ellers kan der ikke mountes.

> Det betyder bare at du skal have en mappe (mount-point), der hedder
> /media/camera, og bruge det navn i scriptet.
> Forøvrigt, selvom SUSE foretrækker /media kan du da godt bruge /mnt
> ,eller hvad som helst, til mount-point. /mnt er en tradition fra UNIX.
>
> Jeg har set lidt på det, og du kan faktisk, uden at bruge scriptet, få
> præsenteret dine billeder direkte i nautilus.
> Du gør sådan:
> 1. opret mappen /media/camera,
> 2. indsæt flg. linie i /etc/fstab:
> [...]

Det behøver jeg ikke i suse 9.2 når jeg sætter kamera ind kommer der
en besked om der er funder udstyr om jeg vil mounte det med et ja
lukker :   file:/media/usb-000277C29182:0:0:0p1 . op og der er
billederne .
Herfra kan de kopieres .
Men jeg kan ikke bruge de programmer der følger med til det.
Fx Digikam mf.

VH
Allan