Re: [NOVICE] Drivere

Allan Christensen wrote:
ons, 04 05 2005 kl. 13:22 +0000, skrev Jørgen Heesche:

Det behøver jeg ikke i suse 9.2 når jeg sætter kamera ind kommer der
en besked om der er funder udstyr om jeg vil mounte det med et ja
lukker :   file:/media/usb-000277C29182:0:0:0p1 . op og der er
billederne .
Herfra kan de kopieres .
Men jeg kan ikke bruge de programmer der følger med til det.
Fx Digikam mf.
Programmer, der følger med harware ar altid windowsprogrammer, men digikam findes også til linux, bla. Suse, se her:
http://www.novell.com/products/linuxpackages/professional/digikam.html
Jeg kører mandrake, men har tilfældigvis Suse 9.1 i et lille hjørne af min disk, og der findes digikam, så mon ikke den også findes i din suse?. Ved setup af digikam kan man vælge kamera fra en lang liste. Netop din Olympus model er der ganske vist ikke, men prøv at vælge en Olympus C-model med USB port, det ku' da godt være det gik. Man kan også vælge port type USB og klikke 'Auto-Detect', prøv også det. Auto-detect burde virke, jeg kan ikke se at kameratypen skulle betyde noget, det drejer sig jo kun om at kunne læse kortet.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug