Re: [NOVICE] Ubuntu og Firewall

Hej Niels og alle,

> Hvad forhindrede Sircam i at slå ZoneAlarm fra?

Jeg ved ikke hvordan min Windows Firewall er programmeret - men hvis jeg
slukker for den, eller hvis programmet skal opdateres til en ny version, så
kan det ikke lade sig gøre uden at der dukker en dialog-boks op og spørger
om det er rigtigt at ZoneAlarm skal slukkes. I andre situationer, f.eks.
hvis Explorer "kokser" og skal genstartes, så er ZoneAlarm firewallen oppe
at køre igen med det samme. På en eller anden måde er den programmeret, så
den ikke bare lader sig slå ud af kurs.

> Men den kører måske noget. Fx sshd og apache og så har du ikke gavn af
> en firewall, der lukker for port 22 og 80.

ZoneAlarm er sådan indrettet at der godt kan gives lov til at nogle
programmer kommunikerer på disse porte - men andre programmer får ikke lov
(der spørges om lov først).

Mvh Claus