Re: [NOVICE] fil - samba server

Takker for svaret...

Det er bare til et mindre netværk. Hvor det er ml. 6 - 10 maskiner der trækker på den. Men sandsynligvis ik på samme tid. Da den kun er på lan siden..

Har lige opgraderet den til en P466 mhz og 256 mb ram. hvor IDE0 er på 6,4 gb og en hdd til filerne på 20 gb. Samt yderlig en ekstern HDD via usb 2.0 på 40 gb.

Det burde da være nok...

Jeg har også på tænkt mig at lade den fungere som backup af en eller anden art. Men det er jo en hel anden sag og evt en ny tråd

Så jeg er glad for at lige blive bekræftet i mit spørgsmål

MvH

jan

Kristian Vilmann wrote:
Jan Nielsen wrote:

Hej

Jeg skal til at lave mig en fil/samba server. Og har i den forbindelse google rundt og læst en del om emnet.

Men hvor kraftig skal den være, hvis jeg vil "trække" mp3 filer fra den og afspille dem på en anden maskine eller trække programfiler, og lave installationer via den vej. (Istedet for at bruge cd'er) osv.

Kan det køre fornuftigt på en P300? eller hvad er jeres erfaringer??

Det kommer da an på hvormange brugere du regner med at skulle servicere.

Hvis det bare er dig selv og et par stykker mere, så er 300 MhZ fint. Hvis det er 400 brugere, er det nok i underkanten.

/kristian