Problemmer med en fil rettighede og ændring af denne

Hejsan i sslug

Jeg har et problem med en fil og rettighed.

Når jeg starter min Box med kde op får jeg følgende fejl:

--------------------
Sound server informational message:
Error while initializing the sound driver:
device /dev/dsp can't be opened (Permission denied)
The sound server will continue, using the null output device.

Fil rettighederne er tilskrevet root. Det har jeg så prøvet at ændre.

Men boxen vil ik rigtig acceptere at de ændres. Forstået på den måde, at når jeg har forsøgt ændringer, som jeg lige mener er ok. og efter følgende vil f.eks. afspille en cd. Sker intet og når jeg så genstarter, ændres rettighederne tilbage.

Håber at i kan hjælpe med det..

MvH

Jan Nielsen