Re: [NOVICE] Problemmer med en fil rettighede og ændring af denne

Et kursus i dette vil være dejligt. Og gerne lidt mere dybte gående end da vi var på Niels brock.

Jeg ved ikke, for jeg sider og føler mig totalt tumpede, da jeg ik klige kan løse en så "simpel" ting som en fil rettighed.

Men er det noget man får tjek på, når man er oppe i "graderne" altså kommet videre fra novice stadiet

Jan

Jesper Krogh wrote:
I sslug.novice, skrev Jan Nielsen:

Håber du bare mener dette out put:

uid=1001(jan) gid=1002(jan) grupper=1002(jan)

Der kan du se at du ikke er i "audio" gruppen.

Hvis du ikke er så tilføj dig ved at skrive dit brugernavn i enden af
linien "audio" i /etc/group (adskilt med:)

Niels Elgaard foreslog kuser til at rette dette med.

Jesper