Re: [NOVICE] Problemmer med en fil rettighede og ændring af denne

Du er gud :)))

Skylder en vand til næste møde.....

Jan

Jesper Krogh wrote:
I sslug.novice, skrev Jan Nielsen:

Et kursus i dette vil være dejligt. Og gerne lidt mere dybte gående end da vi var på Niels brock.

Jeg ved ikke, for jeg sider og føler mig totalt tumpede, da jeg ik klige kan løse en så "simpel" ting som en fil rettighed.

Summa, var at det skulle du heller ikke. Alle i gruppen "audio" har
skrive adgang til lydkortet. (kan bruge det). Du skal derfor sørge for
at du selv tilhører gruppen "audio" og det gør du ved at rette i
/etc/group og finde linien:

audio:x:29:
og rette til audio:x:29:jan
Eller hvad dit loginnavn nu er.

Tallet 29 er sikkert et andet på dit system.

Jesper