Re: [NOVICE] clamav

I sslug.novice, skrev Stig Johansen:

>  Ovre i comp.os.linux.security fandt de da en "Linux.RST.B" vha ClamAV.

Kiggede du efter om fundet havde mere end akademisk interesse? De plejer
eksempelvis ikke at kunne sprede sig af sig selv.

Dette ser også ud til at være tilfældet for denne:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/linux.rst.b.html

En virus er ikke noget "magisk" kode eller noget lignende. Det er et
program næsten lig alle andre programmer, blot skrevet med den egenskab
at den udnytter et sikkerhedshul til at kopierer sig selv ind på et
fremmed system og starte sig selv. Dette kan være via Mail som er set
1.000.000.000 gange under Windows eller via en service man har kørende
der er hullet.

Vi har til dato ikke set noget der kan kopiere sig selv, pånær
sendmail-ormen tilbage for mange, mange år siden.

Summa, lad være med at bekymre jer om virus på Linux-desktoppen, jeg er
ikke i tvivl om at medierne nok skal blæse det stort op den dag det
sker at der er en reel trussel.

Jesper