Re: [NOVICE] clamav

I sslug.novice, skrev Preben Bohn:

>  Hvis det var et ordenligt antivirus system, så havde det muligvis.

>  Helt sikkert, ligesom alle de Windows-brugere der bliver reddet fra
>  script-kiddies af deres antivirus-program.

Kan du ikke finde noget der bakker ovenstående op. Jeg mener ikke det er
tilfældet.

>  Siden hvornår? Jeg kender da adskillige windows-brugere der sidder
>  direkte på internettet med deres desktop-maskiner. Her er der masser af
>  services der er åbne; det samme er der for Linux, hvis man ikke slår dem
>  fra (X, ssh, cups, etc) eller sætter firewall'en til.

Eksempelvis Ubuntu, har kun services der lytter på localhost (127.0.0.1)
og det er den måde den bør være sat op på. Vi er her ude i en debat om
hvorvidt en firewall er på sin plads og det er regulært off-topic i en
debat om antivirus.

>  Du mener ikke at der er set sikkerhedshuller i
>  Mozilla/Firefox/Thunderbird/alskens andre linux-programmer?

Jodda, vi har bare ikke set nogen der har kunnet udnyttes af vira.

Jesper