Re: [NOVICE] cd/dvd-drev

Jim Oksvold wrote:

Dytt inn en Knoppix/Dappix, så får du klarhet i saken.
Det er ikke uvanlig at CD brennere får nedsatt evne til lesing og brenning
ved slutten av livet.

Den er nu kun 2 år gammelt....men det er måske meget i denne verden!!!
Desuden har det ikke virket med læsning siden jeg fik linux på maskinen i september sidste år.....så det er nok et-eller-andet med konfigurationen.
Grunden til at jeg først nu synes det er et problem, er at jeg selvfølgelig sjældent har brug for læsning på 2 drev - det er mere principielt at jeg synes et drev skulle/burde kunne læse når det nu også kan brænde!?!

Vurder eventuelt om du skal slutte å bruke drevet.
Hvis du røyker eller det er støvfyllt der maskinene står
kan du vurdere å åpne drevet for å se om linsen er ren.

Ett nytt LG DVD-R drev koster DKK 358-499 på www.itbutikken.dk

Ja, det er jo det smukke ved det!!! :-)

Husk å sjekke om drevet fungerer med Linux før du kjøper.

Det er bl.a. noget af det, som jeg stadig ikke forstår ved linux. Påstand: Et drev er vel et drev???

Tak for inputtet...

Hilsen
Martin

Mvh Jim Oksvold