Grip kan ikke finde CD drev

Jeg har lige opdaget et underligt problem i min Ubuntu installation. Jeg ville lige kopiere en CD til min computer med Grip, men da jeg åbnede programmet fik jeg følgende fejlmeddelelse:
Error: Unable to initialize [/dev/cdrom]

Jeg undersøgte mit filsystem og kunne heller ikke finde denne placering. Herefter åbnede jeg cd'en med iconet på skrivebordet og fandt følgende placering for CD drevet:
cdda:///dev/hdc

Denne placering indtastede jeg i Grips konfiguration, men fik blot følgende fejlmeddelelse:
Error: Unable to initialize [cdda:///dev/hdc]

Problemet er med alle mine musik CD'er. Jeg kan ikke få adgang til indholdet på dem hverken via /cdrom, /media/cdrom eller /media/cdrom0, men hvis jeg placere en data cd i drevet, får jeg med det samme adgang til det via /media/cdrom0.
Hvordan kommer jeg i kontakt med mine musik cd'er?

Niels