Re: [NOVICE] K3D fejl

Allan Christensen wrote:

Mit Brænder program i SUSE som hedder K3b siger at der ikke er adgang
til cdrom som er en combo ide cd/dvd brænder , det vil sige cd rw cd rw
dvd r
Hvor giver jeg mit cdrom adgang til at kunne skrives på ..
(eller hvad f..... man skal kalde det)
Jeg vil altså gerne lave noget backup til en brændbar cder' .

Jamen altså. Hvorfor startede du ikke med at skrive det? Godt nok er det stadig lidt uklart hvad problemet egentlig er, men det er bedre.

Som Makholm vist også gav udtryk for:
Du får ingen hjælp, hvis ikke du kan beskrive hvad det er du vil. Og hvis du oven i købet skriver at Linux er dårligt fordi du ikke har fattet en hujende hat, skal du nok slet ikke regne med hjælp.

Nu behøver jeg ikke sige det mere, vel?

Programmet giver en fejlmeddelse (tænk at man skal være professor for
det)
Der ser sådan ud :
klip----------------
System

K3b Version:0.11.15cvs KDE Version: 3.3.0
QT Version: 3.3.3

msinfo comand:
/usr/bin/cdrecord dev=/dev/hdc -msinfo

Hvordan kommer jeg videre ?

Jeg kender ikke K3b, men jeg ville kigge på rettighederne på /dev/hdc (hint: ls -l /dev/hdc)

/kristian
--
Never attribute to malice what can adequately be explained by incompetence.
-PHK