Re: [NOVICE] K3D fejl

Allan Christensen wrote:
tir, 10 05 2005 kl. 01:06 +0200, skrev Kristian Vilmann:

Jeg gider ikke høre om at Linux er dårligt, fordi du ikke gider/evner/magter at sætte dig ind i noget så basalt som brugere, grupper og filrettigheder.

Det kunne du jo have skrevet så kunne jeg have løst problemet , når du nu er så skide klog.

Hvis du havde skrevet hvad dit problem egentlig var, så kunne jeg havde svaret. Men det gjorde du ikke, så derfor kunne jeg ikke svare.

Men jeg skrev at vi gerne ville se output fra ls -l /dev/hdc. Men det svarede du ikke på.

Basal viden om brugere, grupper og filrettigheder er altså nødvendig. Det har du nu fundet ud af på den hårde måde.
Hvis ikke du kan acceptere det, er det ikke Linux du skal have på din computer.

Jeg har sagt det før, men jeg skal gerne gentage det: Jeg og andre vil ikke stiltiende acceptere at du bruger SSLUGs lister til at projicere din egen inkompetence over på Linux.
Jeg forventer at du nu har forstået budskabet.

Er det dig der bestemmer her ?

Ikke nødvendigvis.
Men det er bestyrelsens opgave at varetage foreningens interesser, og det dine komplet ubegrundede udfald mod Linux er ikke i foreningens interesse.

Det har du også fået at vide tidligere.

SSLUG handler i høj grad om vidensdeling og fællsskabsfølelse. Ingen af delene opnås med komplet umulige fejlbeskrivelser og tilsvining af den Linux du nu lige tilfældigvis har installeret i dag.

Er det en religion ?

Ikke for mig. Men kald det hvad du vil.

Hvis man ikke må klage over Linux hvordan skal man så komme videre ?
Er det ikke nærmere sslug der har mange selvglade, selvkloge , religiøse
ledere der ikke tåler kritik.

Berettiget og kompetent kritik modtages selvfølgelig. Og i nogle tilfælde endda med glæde.
Men Linux er altså ikke et dårligt operativ system, fordi *du* ikke forstår det.
Hvad tror du at du på en Linux-liste får ud af at skrive at Linux er noget hø, og det hele er meget nemmere i Windows?
Tror du folk gider hjælpe dig med at forstå hvordan Linux hænger sammen, når du overhovedet ikke vil give brugbare fejlmeddelelser, og samtidig sviner Linux til uden anden grund end at du ikke fatter et hak?

Ovre på IRC'en var der lige før en venlig sjæl der postede den her:
http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html
Titlen er "How To Ask Questions The Smart Way"
Jeg vil foreslå at du læser den grundigt og prøver at efterleve den.

/kristian