Re: [NOVICE] K3D fejl

Allan Christensen skrev:

<klip>

Hvis man ikke må klage over Linux hvordan skal man så komme videre ? Er det ikke nærmere sslug der har mange selvglade, selvkloge , religiøse ledere der ikke tåler kritik.

VH
Allan

Hvis ellers jeg husker ret, sad vi to ved siden af hinanden til et møde for novicer netop i SSLUG-regi, hvor det var meningen, at vi kunne få direkte kontakt med andre på samme niveau.
Du og jeg brugte på det tidspunkt Suse Linux, og da du blev kontaktet om at deltage i en Suse-gruppe meldte du tilbage, at det ville du ikke.
Det har du selvfølgelig lov til, men jeg undrer mig - meget, fordi det da lader til, at du har ret så mange problemer.
Du gav også udtryk for noget i retning af, at du havde håbet på, at det ville være muligt at få en "linux-ekspert" til at komme hjem og løse problemerne på din computer. Det kan du sagtens, men så skal du selv aftale honoraret med den pågældende. Jeg kender ikke nogen, der aldeles gratis tager rundt til (vildtfremmede) folk og løser deres computerproblemer uanset operativsystem.

Du kommer ikke med en saglig eller rimelig kritik. Eksempelvis har du købt et digitalt kamera. Leverandøren har forsynet dig med noget software, der virker på Windows. Og så forventer/forlanger du, at SSLUG skal levere dig noget software, der er nøjagtig mage til det, du har til Windows. Du har allerede fået foreslået at henvende til leverandøren og spørge efter en Linuxversion.
Masser af mennesker havde en scanner, der virkede fint under Windows 98, men da de opgraderede til XP, virkede den ikke længere, fordi der ikke eksisterer en driver i XP. Det finder jeg slet ikke rimeligt, men det må de altså finde sig i, bide i det sure æble og købe en ny scanner.

SSLUG tilbyder at oprette en novicegruppe, som du ikke ønsker at være medlem af. SSLUGs erfarne folk tilbyder at svare på spørgsmål i dette forum, så novicer kan komme godt i gang, og så er det ikke rimeligt at kalde dem nogle af de ting, du gør.

Med venlig hilsen

Steen