Re: [NOVICE] K3D fejl

Kristian Vilmann wrote:
Allan Christensen wrote:

[snip om udfordringer med at bruge et program under Linux]

Den bevægelse her kunne jeg i windows havde lavet på under et' minut.

Hvorfor vil du med djævelens vold og magt bruge Linux, når det helt klart ikke er det du har brug for?
Når det nu er så enkelt i Windows hvorfor bruger du så ikke bare Windows?

Jeg gider ikke høre om at Linux er dårligt, fordi du ikke gider/evner/magter at sætte dig ind i noget så basalt som brugere, grupper og filrettigheder.

Basal viden om brugere, grupper og filrettigheder er altså nødvendig. Det har du nu fundet ud af på den hårde måde.
Hvis ikke du kan acceptere det, er det ikke Linux du skal have på din computer.

Jeg har sagt det før, men jeg skal gerne gentage det: Jeg og andre vil ikke stiltiende acceptere at du bruger SSLUGs lister til at projicere din egen inkompetence over på Linux.
Jeg forventer at du nu har forstået budskabet.

SSLUG handler i høj grad om vidensdeling og fællsskabsfølelse. Ingen af delene opnås med komplet umulige fejlbeskrivelser og tilsvining af den Linux du nu lige tilfældigvis har installeret i dag.

Det er min erfaring, at edb-problemer meget ofte kommer fra det system, der befinder sig ca. 50 cm fra skærmen, og årsagen er, at dette system mangler nogen informationer. Ved at loade relevant information ind i systemet, plejer problemerne at forsvinde. Men i det foreliggende tilfælde er der tilsyneladende ikke skriveadgang til systemet. Personligt har jeg for meget længe siden (et par år tror jeg) her på sslug's lister givet dette system små forklaringer på en lang række spørgsmål, ligesom jeg anbefalede at læse bogen "A Practical Guide to Linux". Men det har altså været nytteløst.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug