Re: [NOVICE] cd/dvd-drev

Martin Jochimsen

Martin Berg wrote:

Martin Jochimsen wrote:

Okay, nu har jeg fundet udaf, at det har noget med automount at gøre.
Jeg kan godt manuelt mounte /burner i terminalen...!
Jeg troede bare at den også var sat op til at automounte.
Jeg bruger oftest Konqueror til at browse rundt på mine cd'er og dvd'er, så automount har så gjort det...automatisk for mig, når jeg har brugt mit almindelige dvd-drev.
Det følgende spørgsmål vil nu komme som en naturlig følge af det ovenstående ( :-) ):
Hvordan får jeg så sat aotumount op for /burner?

Og her var det så at min manglende viden om Debian slår til. Her må andre træde til.

/Martin

Hmm, det er jo ikke fordi Debian folkene står i kø her :-)

Lad os se om vi ikke i fællesskab alligevel kan få fundet
en løsning til dig:

Har jeg ret i, at du har sat dvd-drevet i EFTER installationen
af Debian ?

Det almindelige dvd-drev og dvd-brænder (herefter dvd og brænder), sad i maskinen før installationen. Min ven hjalp mig igennem hele installationen og fik det meste af min hardware til at fungere. Han har tilsyneladende kun fået sat automount op for dvd og ikke brænder.

Hvad sker der, når du udfører kommandoen "man automount" som root ?

Så får jeg manualen til automount.....var det et pædagogisk hint? ;-)
Jeg er IKKE så stærk i den slags manualer. Kender nogen et link til en dansk forklaring/opsætning af automount

/Martin