Mobil-data til Linux

Jeg har en Siemens CX65. Den kan, som så mange andre telefoner, tage billeder og optage lyd. Jeg har købt et USB datakabel kaldet DCA-510 til at overføre disse data til min computer. Det fungerer fint i windows, men jeg aner ikke hvordan jeg får det til at fungere med min Ubuntu.
Jeg har googlet lidt på det, og har fundet en side der ser ud til at behandle emnet - på tysk! Det kan jeg i grove træk forstå, men det er meget teknisk forklaret, og det fatter jeg altså ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det oversat - ikke bare til dansk, men også til 'nybegyndersprog'?

Her følger et link til siden: http://wiki.unixboard.de/index.php/S65_mit_Linux

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, så jeg kan overbevise mine venner om at Linux ikke bare er et reelt alternativ til windows, men også et bedre alternativ!

Niels