Kontakt med filer på windows maskine.

Hej

Jeg har to maskiner tilsluttet en router, de har suse 9.3 og win xp pro
installeret.
Jeg ved man kan læse fra sin windows pation ex. mine billeder, på den samme
maskine fra mit linux, men hvordan kan jeg fra den ene maskine i linux, læse
mine filer i windows på den anden maskine ?

Et link til noget læse stof på nettet, ville være fint for mig.

vh.