Re: [NOVICE] Kontakt med filer på windows maskine.

sslug@sslug wrote:
Hej

Jeg har to maskiner tilsluttet en router, de har suse 9.3 og win xp pro installeret. Jeg ved man kan læse fra sin windows pation ex. mine billeder, på den samme maskine fra mit linux, men hvordan kan jeg fra den ene maskine i linux, læse mine filer i windows på den anden maskine ?

Et link til noget læse stof på nettet, ville være fint for mig.

Nøgleordet er samba, læs her:
http://cvs.linuxbog.dk/admin/admin/samba.html
og her:
http://us3.samba.org/samba/docs/SambaIntro.html
Citat:
"Windows and Unix (Linux) systems have been invading each others' turf, and people expect that they will not only play together nicely, but that they will share. "

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug