Re: [NOVICE] Kontakt med filer på windows maskine.

Mads H H Madsen wrote:
> Takker, jeg tænkte det nok at det havde noget med samba at gøre, jeg har
> dog aldrig ekspermiteret med det, jeg mente nemlig at det kun var hvis en
> linus maskine skulle virke som server for en win maskine.

Det er også rigtigt. Der findes samba der er en server der bruges til at
tildele netværksdrev til et windows-miljø og der findes samba-client der
bruges til at tilgå windows netværksdrev.
Altså hvis du fra en windows-maskine ønsker at læse filer fra en linux
maskine over et netværk, så skal du installere en samba server på din
linuxmaskine. Hvis du derimod fra en linus maskine ønsker at læse filer fra
en windows maskine, så skal du installere en samba klient på linuxmaskinen.

--
Gert
http://real.men.use.linux.dk