Re: [NOVICE] Mindske Win-partition og øge linux?

On Mon, 16 May 2005 13:50:58 +0200, Niels Hansen wrote:

> Jeg har Windows XP Home og Ubuntu installeret ved siden af hinanden på
> samme harddisk. Nu vil jeg gerne frigøre noget plads fra Windows
> partitionen og bruge pladsen i min Ubuntu partition. Hvordan gør jeg det?
> Og er det muligt at gøre det med et grafisk værktøj (har GParted
> installeret)?
Jeg gætter på, at du har installeret Windows med dens forvalgte
filsyste, hvorfor jeg vil anbefale dig at anskaffe Partition Magic til
formålet. GParted, eller dens grafiske tvilling QTParted, skulle kunne
gøre det, hvis du først defragmentere dine Windowsdiske med Windows
defragmentering.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen