Re: [NOVICE] Mindske Win-partition og øge linux?

Jeg gætter på, at du har installeret Windows med dens forvalgte filsyste, hvorfor jeg vil anbefale dig at anskaffe Partition Magic til formålet. GParted, eller dens grafiske tvilling QTParted, skulle kunne gøre det, hvis du først defragmentere dine Windowsdiske med Windows defragmentering.

Jeg har Norton PartitionMagic 8.0, men jeg får følgende fejlmeddelelse når jeg forsøger at køre programmet:
"Norton PartitionMagic has detected an error 110 on the partition starting at sector 63 on disk 1

The length of the partition in the partition table is incorrect.
The CHS length is 45384570, the LBA length is 45399627, and the File System length is 45399627.
Norton PatitionMagic has determined that the length can be changed to the correct value of 45399627.

Would you like Norton PartitionMagic to fix this error?"

Svare jeg 'Yes' til dette får jeg følgende besked: "The partition table error was successfully fixed!"

Men umiddelbart efter denne: "Init failed: Error 117.

Partition's drive letter cannot be identified"

Hvad kan der være galt? Har jeg andre muligheder for at partitionere mit Windows drev?

Niels