Re: [NOVICE] Mindske Win-partition og øge linux?

Partition Magic kan kreere ext2 filsystemer. Dog kan et ext2 system nok ikke formatteres i PM.
Efter defragmentering af windows partitionen kan denne skrumpes og en ny partition kreeres i det frigjorte område. Hvis windows ligger i primære partition hda1 og ubuntu i i primær hda2 kan jeg se et problem: den nye partition bliver jo til hda2. Konfigurationen bliver altså
Windows: hda1
Ny part.: hda2
Ubuntu: hda3
Der skal altså editeres i config filen for linux boot loader.
Hvis derimod ubuntu ligger i extended partition hda5 skulle der ikke være nogen problemer.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg kunne sagtens forstille mig at det var tilfældet. Jeg har i hvert fald installeret Ubuntu på en partition der er lavet med PartitionMagic.
Hvordan kommer jeg evt. rundt om dette problem?

Niels