Re: [NOVICE] Mindske Win-partition og øge linux?

Niels Hansen wrote:
Jeg har nu genstartet Ubuntu. I GParted, kan jeg se at Ubuntu ligger på Windows ligger på hda1, SWAP på hda2 og Ubuntu på hda3.

Efter at have unmounted min windows partition, får jeg mulighed for at 'Resize/Move'. Vil dette hjælpe mig? (jeg er lidt nervøs for at ødelægge det hele ;)

Det er altsammen primære partioner.
Betyder move at det er muligt rent fysisk, at flytte en partition, således et et frit areal ved siden af partitionen bliver 'overskrevet', og der dannes et frit areal på den på den anden side?.
Det hele lyder lidt voveligt, der er må være eksperter het på sslug, som kan rådgive i dette problem.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug