Re: [NOVICE] mail-filter

Mogens Jaeger skrev:

Dette er nok lidt OT, menjeg ved ikke hvor jeg ellers skal spørge.
Jeg har over længere tid 'opbygget/justeret' et mail-filter, der tog
det meste spam. Men her nyligt er der begyndt at komme en del - 5-10
mails pr dag - der ryger udenom. Et af de eksempler der går igennem
er ikke direkte adresseret til mig men som:

sslug@sslug

Det ligner lidt en variant af <sslug@sslug>.

Du er ikke den eneste der er begyndt at få urimelige mængder tysk
skidtpost.  Der er ikke andet at gøre end at køre lidt ekstra træning
på dit filter, så det lærer at når folk skriver på tysk er det ikke
interessant.

Jeg har haft handlet hos en tysk forretning, og også søgt på tyske
pris-sammenlignere (som edbpriser) men er det nok til at jeg sådan
ret pludseligt får en masse tyske mails - jeg har familie dernede,
så jeg kan ikke tillade mig at frasortere efter .de i afsender,
sådan som jeg efterhånden gør med en masse andre navne, f.eks .ru
.jp m.m.

Jeg tror ikke det er derfor. Jeg har ikke handlet i Tyskland længe, og jeg er også lige begyndt at få tysk skidtpost. - Men lidt ekstra træning har næsten løst problemet.

Jacob
--
»DFSG's anti-diskriminations-klausul er knap nok den entropi
værd, det kræver at transmittere den.« -- også Makholm