Adgang til Samba

Hej

Jeg er total nybegynder med samba, jeg har fået det installeret og sat op
efter vejledningen. Nu når jeg så klikker på samba ikonet i netværssøgning,
kommer der en dialogboks frem "Godkendelsesdialog" hvor der står: Indtast
venligst godkendelsesinformation for:

Server = Linux

Share = profiles

Her skal jeg så indtaste bruger navn og kodeord. ??????
Jeg har prøvet alle de kodeord mm. jeg har som bruger og root af linux, under
opsætning af samba blev der da heller ikke spurgt til det.
hvad kan/skal jeg gøre her fra ?
--
VH. mads