Re: [NOVICE] Skal jeg skifte?

Jeg ville helt sikkert skifte til Ubuntu. Jeg har ikke megen erfaring med de andre. Jeg er selv meget nybegynder, og de andre distributioner har jeg aldrig kunnet få til at virke, men Ubuntu har der været meget få problemer med.

Jeg havde selv et trådløst netværkskort, som ikke umiddelbart var understøttet, men ved hjælp af NdisWrapper (http://ndiswrapper.sourceforge.net) gik det faktisk ret let! På http://ndiswrapper.sourceforge.net/phpwiki/index.php/List finder du en liste over netkort der er understøttet. Der er tre-fire udgaver af Linksys WMP54G, så hvis du ikke ved hvilken din egen er, må du jo prøve dig frem.

Min erfaring med NdisWrapper er ret gode, så bare kast dig ud i det.
Ubuntu har NdisWrapper blandt sine pakker. Så programmet installerer du bare ved at søge efter det i Synaptic og så dobbeltkligge ;) For installation af drivere er der en ret god vejledning på http://ndiswrapper.sourceforge.net/phpwiki/index.php/Installation (du skal bare springe punkt et over og gå direkte til '2. Install your Windows driver').

Held og lykke med det!

Niels