Re: [NOVICE] Hvad hedder min USB port?

Niels Hansen wrote:
Jeg har min mobiltelefon forbundet til min USB port og har fundet programmet SCMxx der gerne skulle kunne lave en masse ting på telefonen. Mit problem er bare, at jeg skal angive hvor min telefon er tilsluttet, men jeg ved ikke hvad min USB port hedder. Jeg gætter på noget med /dev/et-eller-andet...

Det kommer an på hvordan telefonen virker. Hvis den giver en seriel port, vil der komme '/dev/ttyUSB0' eller tilsvarende.

Prøv fx at køre 'tail -f /var/log/messages' inden du sætter stikket i. Det plejer at give god information.

mvh
Henrik