Re: [NOVICE] Adgang til Samba

Onsdag 18 maj 2005 08:26 skrev Kristian Vilmann:

> Mads H H Madsen wrote:
>  > Meningen er af jeg vil logge på linux maskinen (server) fra en linux
>  > maskine, (klient) og via den få ad gang til min win partion, ligsom
>  > man kan gøre det lokalt på en maskine som kører linux med windows
>  > partioner.
>
> Du er jo ved at lave en Samba som domain controller.
> Så er det ikke workgroups du arbejder med.

Domain controller ???? hvader det og hvar er forskeller på det og
Arbejdsgruppe ? = der er jo kun mig selv som skal dele med mig selv.

> Det er lidt mere indviklet. Der ligger en fin guide på samba.org.
>
> Der er nogle liier der i hvert fald ser suspekte ud:
> username map = /etc/samba/smbusers
> include = /etc/samba/dhcp.conf
>
> Har du styr på hvad de gør?

Nejjjjjjj overhovet ikke, jeg har aldirg haft noget med samba at gøre, ville
bare gerne dele filer mellem mine maskiner, uanset på hvilken måde det må
foregå, bare det er grafisk.

> Jeg har ikke prøvet at lave en PDC med Samba 3.

Hvad er PDC ???

Hvad er en global-sektion ?
> [...]
>          logon drive = n:
>          logon script = %G.bat
>          domain logons = Yes
>          preferred master = Yes
>          domain master = Yes
>          wins support = Yes
>
> Den er lidt specielt, da den kører på Solaris og synkroniserer passwords
> med NIS. Brug det hvis du kan.
> Hsuk at erstatte SOME.WINDOMAIN og PDCNAME med dine egne værdier.
> Og pas på: passwd chat linien skal se sådan ud. SWAT ødelægger den, så
> lad være med at bruge den (medmindre det er fixet i version 3)
>Hvad er NIS ? hvad er some.domain ? hvad er PDname ?

Ja du kan nok høre jeg ikke ligefrem er ekspert. men blot en NOVICE.

VH. mads