Re: [NOVICE] Hvad hedder min USB port?

Niels Hansen wrote:
Jeg har min mobiltelefon forbundet til min USB port og har fundet programmet SCMxx der gerne skulle kunne lave en masse ting på telefonen. Mit problem er bare, at jeg skal angive hvor min telefon er tilsluttet, men jeg ved ikke hvad min USB port hedder. Jeg gætter på noget med /dev/et-eller-andet...

Er der nogen der kan hjæpe mig?

Niels

Prøv at i en terminal at give kommandoen dmesg, efter tilslutning af telefonen; det giver måske oplysning om porten.
Prøv også cat /proc/bus/usb/devices
Her ses oplysninger som f.eks.
. . .
T: Bus=03 Lev=00 Prnt=00 Port=00 Cnt=00 Dev#= 1 Spd=12 MxCh= 2
. . .
S: Manufacturer=Broadcom Corporation
S: Product=USB Cable Modem
S: SerialNumber=000E5C31E5A1
. . .
Her er det et kabelmodem, og der gives oplysninger om bus og port.
Men hvordan sådanne oplysninger kan bruges, når det er en telefon ved jeg ikke.

-- Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug