Re: [NOVICE] Skal jeg skifte?

Martin Jochimsen wrote:

Jeg har lige hentet en version af Ubuntu Live. Mounting af dvd-drev, mp3-afspiller m.m. fungerede fint (det gjorde det bestemt ikke før). Mit trådløse kort virkede selvfølgelig ikke. Kan det være fordi jeg kørte Ubuntu fra cd'en? Vil det kunne løses ved en installering og lidt benarbejde?

Jeg ("en ven som har hjulpet...") tror det er et spørgsmål om at hente userspace delen af ndiswrapper (dvs de programmer der fx installerer en windows driver) fra ubuntu. På live cd'en er der ihvertfald kerne-modul som kan loades...

På trods af mine meget begrænsede kundskaber om linux, har jeg været meget glad for Debian. Jeg tror ikke jeg nødvendigvis har behov for en Fedora eller Mandrake. Ubuntu ser spændende ud og måden at vedligeholde på er ret smart.
Et andet spørgsmål: Er der større sandsynlighed for at en Knoppix/Dappix ville understøtte mere af min hardware?

Jeg ville ikke anbefale at installere knoppix. Ubuntu byder SVJKS på de samme fordele + en let installer.

Jeg skal over til "en anden ven" (Julle) i aften og installere kubuntu på hans nye IBM laptop, skal nok melde tilbage hvor let installeringen gik...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk