Re: [NOVICE] Ekstra Harddisk Hvordan

takker for svar

Jeg har forsøgt som kurt anbefalede. Samt andre versioner...

Men. Men...

Får denne

debian:/home/jan# mkfs -t ext3 /dev/hdb1
mke2fs 1.37 (21-Mar-2005)
/dev/hdb1: Invalid argument passed to ext2 library while setting up superblock

Jan Nielsen wrote:
Hej.

Jeg har en ekstra harddisk jeg ønsker at benytte, på min Debian/Linux box.

Jeg har sat den i, og forsøgt mig lidt frem....

Men jeg mangler en HowTo/ gudie / spiseseddel til det, eller mere om emnet. Desværre har linuxbog.dk ik så meget om dette. (ellers ser jeg det ikke, ellerforstår det ikke)

Altså hvad gøre man fra man har sat den i og boxen er bootet op??

Kan man tjekke om der evt. er disk fejl, inden man begynder?

MvH

Jan

Fandt lige denne tråd, som måske kan hjælpe andre.