Re: [NOVICE] Ekstra Harddisk Hvordan

On Wed, 18 May 2005 20:17:31 +0200, Jan Nielsen <sslug@sslug>
wrote:

>/dev/hda1       /               ext3    defaults,errors=remount-ro 0
>
>Har du en forklaring på defaults,errors=remount-ro 0????

Som jeg forstår det er det at hvert filsystem har en superblock, som
beskriver hvordan den skal mountes. den bruger du ved at skrive
defaults. (Hvad den gør kan ændres med tune2fs)

efterfølgende skriver den så hvad der skal gøres hvis mount fejler.
det er "errors=remount-ro". Det betyder at filsystemet mountes som
readonly hvis en almindelig mount fejler.

Det står mig ikke helt klart om det så medfører en chkdsk af
filsystemet og en ny remount med read/write adgang, eller man bare får
systemet om med et readonly filsystem,

>Der udover kan jeg varmt anbefale, at du evt får tråden
>http://www.sslug.se/emailarkiv/novice/2004_03/msg00090 tilføjet på den
>ene eller anden måde i din guide.

Tak, jeg prøver at kikke på det. Jeg kan godt se der er et par mangler
i vejledningen.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen