Re: [NOVICE] Ekstra Harddisk Hvordan

Kurt Frederiksen wrote:
On Wed, 18 May 2005 20:17:31 +0200, Jan Nielsen <sslug@sslug>
wrote:

/dev/hda1 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0

Har du en forklaring på defaults,errors=remount-ro 0????

Som jeg forstår det er det at hvert filsystem har en superblock, som
beskriver hvordan den skal mountes. den bruger du ved at skrive
defaults. (Hvad den gør kan ændres med tune2fs)

efterfølgende skriver den så hvad der skal gøres hvis mount fejler.
det er "errors=remount-ro". Det betyder at filsystemet mountes som
readonly hvis en almindelig mount fejler.

Det står mig ikke helt klart om det så medfører en chkdsk af
filsystemet og en ny remount med read/write adgang, eller man bare får
systemet om med et readonly filsystem,

Ikke fordi jeg forstå det, Men syntes at det er en underlig men nyt i fstab...

Tak, jeg prøver at kikke på det. Jeg kan godt se der er et par mangler
i vejledningen.

Ved ikke om der er fejler. Men jeg kom med forslaget, da derved måske kan blive endnu en supper artikel/howTo lavet af en fra DK