Re: [NOVICE] Partitionshjælp (en klas siker)

Tue, 17 May 2005 00:41:31 +0200, Kristian Vilmann <sslug@sslug> skrev:

Skulle jeg installere om idag hvor jeg kender ubuntu bedre, ville jeg nøjes med 800-1000 Mb til / og resten (inkl /usr) på LVM

har ikke læst op på LVM og hvad det mon er, men ud fra dine eksempler: er det en måde hvorpå man kan allokere diskplads imellem ens partitioner, uden at repartitionere? Så i mit tilfælde, hvor det viser sig at jeg har givet / en gb for lidt, kunne jeg nemt hive ledig plads fra /anywhere over til /?

/k