Re: [NOVICE] Skal jeg skifte?

> Det lyder som hård kost at starte op med Linux og Debian. Jeg er selv
> startet med Slackware (i mit tilfælde Minislack). Det er også en distro,
> hvor man lærer nogle ting "bottom-up" og ikke så meget "top-down" vha.
> smarte setup-programmer ... men alligevel er Slackware nok lettere at
> arbejde med end Debian (... eller hvad? hvad mener I andre om dette).
************************************
Læs tidligere sslug arkiver om at vælge distribution! *smil - humor*
Det lader til at være en endeløs diskussion *griner*

Jeg bruger suse, men synes efterhånden, at den virker noget låst a la windows.
Svært at installere andre rpm programmer end suses egne.
Er lige nu ved at kigge på gentoo, at have som alternativ distribution, ved
siden af suse, netop til ikke suse programmer.
Suse lader til at fungere automatisk til alm. brug, mail, browsing og
multimedia, etc. og den installerer næsten sig selv automatisk.
FreeBSD har en fin Handbook, som jo besvarer mange linux spørgsmål, og det
lader til, at gentoo også har en sådan lignende Handbook, som jeg netop er
ved at printe ud for nærlæsning, hvis jeg ellers kan få open office til at
lave sidenummerering på udprintningen, hvad jeg ikke kan finde ud af???
Nogen som ved?
http://www.gentoo.org/
http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/2005.0/handbook-x86.xml?style=printable&full=1
------Det var blot det jeg synes :-)