Re: [NOVICE] Hvilken distribution?

On Thu, 19 May 2005 21:14:15 +0200, Jan Eliasen wrote:

> Hejsa
>
> Jeg antager, at der ofte nok er kommet forespørgsler på, hvilken
> distribution man skal vælge, men nu kommer den altså igen...
>
> Jeg har for nogle år siden haft en Redhat 9 kørende - og har
> nogen erfaring med kompilering og installation af programmer
> under Solaris.
>
> Jeg er ikke ekspert, ej heller i nærheden, på Linux-området.
>
> Jeg skal bruge en server, der skal:
> * Være firewall mellem mine computere og internettet
> * Være webserver for et par domæner
> * Være mailserver for et par domæner
> * Være X-server
> [...]

Hvis du er tilhænger af at kompilere tingene selv, men stadig godt kan
lide et velfungerende og let pakkesystem, kunne du overveje Gentoo. Selvom
man kompilerer det hele, fungerer det ligeså let som 'apt-get'. Ellers
kunne du overveje en af BSD'erne (FreeBSD, OpenBSD, NetBSD).

--
vh
Jeppe W. Larsen

"Logic is the beginning of wisdom; not the end."