Re: [NOVICE] SuSE 9.2 + digitalkamera??

Hans Henrik Hansen wrote:

> Tak for hurtigt svar - jeg kigger nærmere på 'sourceforge'! :)

Nu har jeg hentet pakken, men ved forsøg på installation får jeg beskeden:

sslug@sslug:~> rpm -ivh /home/h2vh/digikam-0.6.9.20040927-2.1.i586.rpm
fejl: kan ikke opnå eksklusiv lås på /var/lib/rpm/Packages
fejl: kan ikke åbne 'Packages'-indeks ved brug af db3 - Operationen er ikke
tilladt (1)
fejl: kunne ikke åbne Packages-database i /var/lib/rpm

Hvad betyder det - og hvad gør jeg ved det?

--
med venlig hilsen
Hans