Re: [NOVICE] Adgang nægtet til hdb

On Sat, 21 May 2005 15:58:25 +0200, Jan Nielsen <sslug@sslug>
wrote:

>Hej
>
>Jeg har sat en ekstra harddisk i maskinen...
>
>Fulgt http://side24.dk/dansk/linux/ny%20harddisk%20til%20linux.html men
>hvergang jeg prøver at oprette en mappe, næget linux mig adgang...

Hvilken bruger er du når du prøver at oprette mappen?

Hvis du har fulgt vejledningen på side24.dk tilhører mappen root og
kun root kan oprette undermapper.

Du skal tilpasse adgangsrettighederne med chmod for at andre end root
kan oprette filer og mapper eller du skal ændre ejerskab med chown
eller chgrp.

--
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen