Lydstyrke under SuSE9.3

Hej

Jeg er rendt ind i et ret irriterende problem efter opgradering til SuSE9.3

Når jeg skal bruge lyd/musik fra programmerne, starter den altid på 49% i venstre og 0 i højre.

Jeg har et SoundBlaster 5.1 installeret, og i opsætningen vises der korrekt niveau. I KAMix er der ved wawe 'hakket af' ved Lock - altså niveauet burde være ens i begge kanaler. Når jeg trækker i f.eks. venstre skyder, springer højre med det samme op på samme niveau.

Hvor/hvordan får jeg den til at 'huske' indstillingen?

på forhånd tak

--
mvh Mogens Jæger