Re: [NOVICE] CDrom'mer og mount

I sslug.novice, skrev Phillip Sc  Bøgh:

>  Nu er det blot 3 punkter jeg skal kopiere fra http://dk.ubuntuguide.org/
>  siden under Repositories, så det kunne jeg måske uden fejl.
>
>  Men efter at indføre: gpg --keyserver wwwkeys.eu.pgp.net --recv-keys
>  1F41B907 får jeg bare en uendelig lang ventetid = time out som også ses
>  af:
>  http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=23609
>  og måske endog:
>  http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=33091
>  hvor der ikke levnes nogen løsning?
>
>  Men ellers tak for baggrunden for indsættelse af keys - den kendte jeg
> [...]

Er du ikke på nettet med maskinen?

Det virker fint her:
$ gpg --keyserver wwwkeys.eu.pgp.net --recv-keys 1F41B907
gpg: requesting key 1F41B907 from hkp server wwwkeys.eu.pgp.net
gpg: key 1F41B907: public key "Christian Marillat <sslug@sslug>"
imported
gpg: 3 marginal(s) needed, 1 complete(s) needed, classic trust model
gpg: depth: 0  valid:   4  signed:   3  trust: 0-, 0q, 0n, 0m, 0f, 4u
gpg: depth: 1  valid:   3  signed:  18  trust: 2-, 0q, 0n, 0m, 1f, 0u
gpg: depth: 2  valid:   2  signed:   2  trust: 1-, 0q, 0n, 0m, 1f, 0u
gpg: next trustdb check due at 2007-10-23
gpg: Total number processed: 1
gpg:               imported: 1

Jesper