Hvilken distribution kan man installere alle programmer på, uden problemer

Det ser ud for mig, som om mit største problem er, ikke at kunne installere
alle programmer, som findes til linux.
Suse giver næsten problemer hver gang, med conflicts,  når jeg forsøger at
installere noget som ikke er decideret suse.
Sidst en så basal ting, som en driver til min nye brother laser printer, som
dog lader til at fungere, trods mange advarsler fra yast (suses setup
program).
Gentoo, lader kun til at have et begrænset antal programmer, selv om det er
ganske mange.
Hvilken distribution vil give de største muligheder for det hele, altså for
sådan en som mig, som ikke er expert, men super bruger (kaldes det vist)
Egentlig ser det nu for mig ud, som om "The Distribution" må være den, som
tillader let installation af det "hele"?? og har en let læselig/forståelig
"Dokumentation".
Det lader jo til, at der kommer en konstant strøm af nye linux distributioner.

hik

*smiler tænksomt*

:-)

Niels