Re: [NOVICE] Hvilken distribution kan man installere alle programmerpå, uden problemer

I sslug.novice, skrev Niels Larsen:
>  Hvilken distribution vil give de største muligheder for det hele, altså for
>  sådan en som mig, som ikke er expert, men super bruger (kaldes det vist)
>  Egentlig ser det nu for mig ud, som om "The Distribution" må være den, som
>  tillader let installation af det "hele"?? og har en let læselig/forståelig
>  "Dokumentation".

Debian har altid haft et enormt pakkearkiv, men har været svært
tilgængeligt, det problem har Ubuntu løst, der har en næsten komplet
kopi af Debian's pakkearkiv (er en Debian baseret distribution).

Mandrake har også et ganske imponerende pakkearkiv, men det er min
fornemmelse at trenden går mod Ubuntu i øjeblikket.

>  Det lader jo til, at der kommer en konstant strøm af nye linux
> distributioner.

Ja, er det ikke herligt!?

Jesper