Video redigering med MainActor.

Hej

Skulle der være en som har lidt erfaring med brug af MainActor til redigering
af video?
Jeg har et et Sony DV kamera, med DV ud, men inden jeg invisterer i et lidt
dyrt DV kabel, vil jeg lige høre her først.

PS: dog harjeg et USB kabel til kamaret også, men det skal vist være et dv
kabel i MainActor.

Findes der måske et program til mit suse 9.3 som kan "Capture" lyd og billede
via usb?
--
VH. mads