Re: [NOVICE] Hvilken distribution kan man installere alle programmer på, uden problemer

Niels Larsen wrote:

> ftp://ftp.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/ports/ports.tar.gz
>
> Der findes bl.a. en del af de programmer, som jeg har haft problemer med i suse, så jeg tager nok freeBSD Handbooken frem igen, og tænker.
> Der er over 12.000 programmer i ovennævnte "ports.tar.gz".
> Hører gerne flere kommentarer?
> Skal det så være Ubuntu, Debian eller freeBSD???? *griner*
> :-)

Undertegnede er total Linux-novice og har skiftet fra XP til Ubuntu-Linux på min bærbare (en FS Amilo 7405 m. Centrino-processor), og jeg kan vist ikke sige andet end, at det har været en sand fornøjelse, så let det er gået, og så godt et system jeg har har fået :-)

Ubuntu er godt, og installationen er nærmest gledet i olie; ja, der har været et par enkelte tilfælde af tweaking, som jeg havde undgået på Windows X(tremely)P(oor), men det er *næsten* godt nok til at jeg som forhandler turde lave slagtilbud på PCer med præinstalleret Linux til hr. og fru Danmark.

Som gammel UNIX-bruger ville jeg dog personligt næsten endnu hellere have FreeBSD - men i første omgang er jeg meget tilfreds med Linux. Jeg ved, hvad jeg havde før, og jeg ved, at det jeg har nu er bedre :-)

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!