Tegnsæt UTF-8 eller ISO-8859-1

Hej igen

Så er der atter rod i tegnsættene her ved mig.
Hvordan kan det være, at når jeg går ind på http://da.wikipedia.org/wiki/WikiWiki får jeg vist alle de danske tegn korrekt, mens jeg på http://wiki.gimp.org/gimp/ får nogle søde små firkanter i stedet for de tre danske 'sær' bogstaver?
på forhånd tak.

--
mvh Mogens Jæger