Re: [NOVICE] Hvilken distribution kan man installere alle programmerpå, uden problemer

Jesper Krogh wrote:

Da jeg ville installere plugins i Firefox, kom jeg ind på en side, der forlangte mig at opdatere til nyeste Firefox-version; jeg downloadede derfor denne (officielle Linux-version), hvorefter GNOMEs hjælpesystem ikke virker (jeg har stadig ikke fundet ud af at fixe det).

Mozilla folkene laver desværre noget, der ikke kan forliges specielt
godt med Linux-pakkesystemerne her. .. desærre.

Jeg tror ikke at vi kan skyde skylden på Mozilla.

Jeg havde samme problem. Mozilla vil ikke give extensions til FF1.03, formodentligt for at tvinge folk til at opgradere af sikkerhedshensyn. Men der var ikke nogen nyere FF i Debian/testing.

Men der er vel ikke noget i vejen for at fx Debian kunne lave pakker ud af FF extensions, så versionerne altid passede. Det er bare nogen jar-filer, som pakkes ud.

--
Niels