Numlock

Hej alle,

Jeg kører Minislack, med Xorg og Xfce ... Jeg ville gerne kunne starte op med computerens numeriske tastatur aktivt (bl.a. allerede når GDM prompter for password).

Jeg har rettet i xorg.conf filen, så Xleds "1 2 3" skulle gøre det muligt at manipulere numlock (samt caps lock + scroll lock).

Herefter skal man vist tænde for numlock ved at skrive Xset(1) et eller andet sted, men jeg vil gerne have det til at køre ved opstart. Hvilken config fil skal jeg rette i?

Jeg forsøgte at skrive det i xinitrc.xfce ... med dårligt resultat.

Mvh Claus

P.S. Lige nu kører det med Numlock ved at jeg har installeret Numlockx ... men som jeg har forstået det, så er dette add-on program for "gamle" installationer. Moderne installationer burde kunne starte op med numlock aktivt. Numlockx dur ikke under login med GDM (Gnome Display Manager).