Samba og windows

Hej sslug,

Jeg har et "lille" (læs meget stort!) problem med en Linux/Samba som jeg ikke kan komme på fra Windows.

Jeg er (ekstremt) ny med Linux (Fedora), men kan egentlig godt lide systemet, selvom det er noget svært at overskue. Nu har jeg bare lige det lille problem, at jeg skal have en server klar til på mandag. Den skal "bare" køre Samba, en proxyserver og en firewall.
Jeg har adgang til internettet på eth0 (med DHCP fra ADSL routeren) og mine klienter (3 + en printer) kører på eth1 med faste IP-adresser. Det var så meningen at Linux'en skulle agere proxy-server og firewall.

På windows kan jeg se min server, men hvis jeg klikker på den, får jeg at vide at der ikke er adgang til serveren. Jeg kan pinge begge veje i systemet uden problemer.

Jeg bruger godt nok en meget forkortet udgave af smb.conf - den ser sådan ud:

# smb.conf PF 2005.05.26

[global]
workgroup = profil
server string = Profil Samba Server
os level = 100
printing = bsd
load printers = yes
log file = /var/log/samba-log.%m

short preserve case = yes
preserve case = yes

lock directory = /var/lock/samba
locking = yes
strict locking = yes

encrypt password = yes

security = user
socket option = TDC_NODELAY

domain master = yes
master browser = yes
local master = yes
preferred master = yes
domain logons = yes

domain admin group pf tl kl jj

wins support = yes

;logon script = script.bat
logon drive = h:

client code page = 850
character set = ISO8859-1
valid chars = æ:Æ ø:Ø å:Å

[homes]
comments = Home Directories
read only = no
create mode = 0750

[winner]
comment = Winner
path = /mnt/winner
writeable = yes

[common]
comment = Common
path = /mnt/common
writeable = yes
client code page = 850

Det brokker Linus sig ikke når jeg starter Samba (med /etc/init.d/smb start), men jeg kan som sagt ikke se noget på Windows.

Ligesom alle andre kan det være at jeg er løbet sur i det der med MTA. Min PC (som jeg tester med) har computernavnet frederik-1 og er sat til Workgroup PROFIL.

Jeg logger på (windows) med brugernavnet pf og mit password. pf er også oprettet som pf i /etc/passwd og pf$ /etc/samba/smbpasswd.

Der er også lavet en unix frederik-1 og frederik-1$ - men den ved jeg snart ikke om jeg skal bruge.

Jeg håber virkelig at du vil hjælpe mig - nu har jeg arbejdet med det i mere end et døgn og er ved at gå til af stress

Med venlig hilsen
Peter Frederiksen
Solbærvænget 7
3630 Jægerspris