Re: [NOVICE] Hardware filserver (Ovislink MU-5000FS)

Preben Bohn wrote:
Først og fremmest vil jeg lige beklage at denne post strengt taget ikke har noget med novice at gøre; men i og med at diskussionen foregik på denne liste og jeg lovede at sige til når jeg havde fået testet dimsen, sender jeg det alligevel her.

Jeg fik i går min Ovislink MU-5000FS, se http://www.ovislink.com.tw/MU-5000FS.htm

Derefter satte jeg den på Ovislink'en og prøvede både ftp og samba; her kom jeg op på ~1.4MB/sek.

Jeg vil konkludere at performance kunne være meget bedre; selv prisen taget i betragtning.

Hvad koster den?

Derudover ville nogle basale sikkerheds-funktioner være at foretrække; under opsætningen bliver ens kodeord f.eks. sendt ukrypteret og der er ingen funktionalitet for kryptering af overførsel af filer.

Den kører jo Linux, der er også et Open Linux projekt til den, men det ser ikke rigtigt ud til at være kommet i gang: http://support.21byte.de/showthread.html?t=241
Linksys NSLU2 derimod er vist nem at få til at køre åben Linux.

Med en åben Linux, kunne man so bruge SSH, NFS, andre filsystemer og meget andet godt.